Verhuizen is vaak een hele klus. Niet alleen de verhuizing zelf, maar ook je administratie vraagt aandacht. Aan wie geef je je nieuwe adres door?
1. Je verhuist binnen Nederland
Wat is er geregeld?
De gemeente geeft je nieuwe adres door aan ons. Je hoeft ons dus geen adreswijziging te sturen.
Wat moet je doen?
Meld je verhuizing bij de gemeente waar je gaat wonen.
Ontvang je post van ons toch nog op je oude adres? Dan komt dat doordat sommige gemeenten adreswijzigingen langzamer verwerken. Ook dan heeft het geen zin om je nieuwe adres door te geven aan ons. Wij mogen geen adreswijzigingen doorvoeren. Zolang de gemeente je oude adres voert, kunnen wij niet anders dan dat ook gebruiken.
Correspondentieadres
Wil je je post op een correspondentieadres ontvangen? Dat kan. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef je correspondentieadres door.
2. Je verhuist naar, in of vanuit het buitenland
Wat moet je doen?
Wij krijgen je nieuwe adres niet automatisch door. Je moet dit zelf aan ons doorgeven. Ook als je opnieuw verhuist. Ga naar Mijn Pensioencijfers en geef je nieuwe adres door.
3. Je hebt een nieuw adres in het buitenland
Je woont in het buitenland en je verhuist naar een nieuw adres in het buitenland? Ook dan blijven we graag met je in contact. Geef je nieuwe adres aan ons door.
Dat kan makkelijk en eenvoudig met je DigiD op de website van de Nederlandse Rijksoverheid. Zij delen je gegevens met onder andere pensioenfondsen, de Belastingdienst en de sociale verzekeringsbank.
Nieuw buitenlands adres doorgeven
Meer hierover kun je lezen op de website van de Nederlandse overheid. Onderaan de pagina staat de DigiD-knop waar je jouw buitenlands adres kunt aanpassen.
> Direct je nieuwe buitenlands adres wijzigen.