Mijn situatie verandert

Verhuizen

Verhuizen is vaak een hele klus. Niet alleen de verhuizing zelf, maar ook je administratie vraagt aandacht. Aan wie geef je je nieuwe adres door?

1. Je verhuist binnen Nederland

Wat is er geregeld?

De gemeente geeft je nieuwe adres door aan ons. Je hoeft ons dus geen adreswijziging te sturen.

Wat moet je doen?

Meld je verhuizing bij de gemeente waar je gaat wonen.

Ontvang je post van ons toch nog op je oude adres? Dan komt dat doordat sommige gemeenten adreswijzigingen langzamer verwerken. Ook dan heeft het geen zin om je nieuwe adres door te geven aan ons. Wij mogen geen adreswijzigingen doorvoeren. Zolang de gemeente je oude adres voert, kunnen wij niet anders dan dat ook gebruiken.

Correspondentieadres

Wil je je post op een correspondentieadres ontvangen? Dat kan. Geef dat in een brief door aan ons of via Mijn Pensioencijfers.

2. Je verhuist naar, in of vanuit het buitenland 

Wat moet je doen?

Wij krijgen je nieuwe adres niet automatisch door. Je moet zelf je nieuwe adres doorgeven aan ons. Ook als je opnieuw verhuist. Geef dit aan ons door via Mijn Pensioencijfers, in een e-mail of brief. 

Verandert je rekeningnummer door de verhuizing? Bekijk dan ook ‘pensioen in het buitenland’ en ‘nieuw rekeningnummer’.