Informatie delen, zo deden we dat in 2020

In 2020 is er veel aandacht besteed aan communicatie met alle doelgroepen van het fonds. We zetten de belangrijkste communicatiemiddelen op een rij:

• Onze website www.pf-msd.nl is 24/7 bereikbaar, inclusief de persoonlijke omgeving Mijn Pensioencijfers voor alle deelnemers en de Pensioenplanner (ook in Mijn Pensioencijfers) voor actieve deelnemers.
  • Het Uniform Pensioenoverzicht (UPO). Elk jaar ontvangen actieve deelnemers, gewezen deelnemers, gepensioneerden en arbeidsongeschikte deelnemers een overzicht van hun pensioen.
  • Nieuwe actieve deelnemers ontvangen informatie over de pensioenregeling in drie lagen, het zogenaamde Pensioen 1-2-3. Dit Pensioen 1-2-3 is terug te vinden op onze website. Ook ontvangen nieuwe deelnemers na een half jaar een digitale welkomstmailing van het fonds.
  • Deelnemers krijgen automatisch op hun 55ste digitaal een verjaardagsboodschap toegestuurd, met een stappenplan om inzicht te krijgen in hun (naderende) pensioen.
  • In 2020 verscheen twee keer een papieren en digitale editie van onze pensioenkrant de Beter Pensioen: één in het voorjaar en een in het najaar.
  • Daarnaast werd er in de zomer eenmalig een Beter Pensioen special uitgebracht. Daarin deelde het fonds informatie die normaal gesproken in de deelnemersvergaderingen aan bod zou komen. Deze vergaderingen konden niet plaatsvinden vanwege de coronamaatregelen.
  • In september 2020 vond een digitaal vragenuurtje plaats via Webex. Als alternatief voor de fysieke deelnemersvergaderingen. Alle (oud-) deelnemers en pensioengerechtigden waren uitgenodigd.
  • Tot slot verscheen ook in 2020 een verkorte versie van het jaarverslag.

Zo veel mogelijk digitaal

Pensioenfonds MSD communiceert digitaal. Dit is sneller, makkelijker en milieuvriendelijker dan via de post. We informeren onze deelnemers zoveel mogelijk per e-mail als er persoonlijke pensioeninformatie klaar staat in Mijn Pensioencijfers. Je kunt de informatie altijd online raadplegen. Werkgever MSD deelt alle zakelijke e-mailadres van werknemers met ons fonds. Ga je uit dienst? Zorg dat je bereikbaar blijft en geef je persoonlijke e-mailadres door via Mijn Pensioencijfers.